tetik parmak nedir

Tetik Parmak :  Stenozan tenosinovit olarak da bilinen tetik parmak, parmaklarınızdaki tendonları etkileyen ve bir veya daha fazla parmağın bükülmüş pozisyonda sıkışmasına neden olan bir durumdur.

• Tekrarlayan kavrama hareketlerini içeren faaliyetler veya meslekler tetik parmağına yol açabilir. Bu, yazmak, müzik enstrümanı çalmak veya araç kullanmak gibi etkinlikleri içerir.
  • Tetik parmağı aynı zamanda romatoid artrit, diyabet veya gut gibi tıbbi durumlarla da ilişkili olabilir.
  • Kadınlarda daha sık görülür ve 40 ila 60 yaş arasındaki bireylerde daha sık görülme eğilimindedir.
  • Başlıca belirtilerden biri, özellikle sabahları etkilenen parmakta meydana gelen sertliktir.
  • Etkilenen parmağı hareket ettirmeye çalıştığınızda, patlama veya tıklama hissi hissedebilirsiniz.
  • Parmak bükülmüş bir konumda sıkışabilir ve onu düzeltmek için diğer elinizi kullanmanız gerekebilir.
  • Etkilenen parmağın tabanında hassasiyet veya şişlik olabilir.
  • Etkilenen parmağın tabanında, özellikle parmağı bükerken veya düzeltirken ağrı oluşabilir.

Tedavi Seçenekleri

Dinlenme ve Aktivite Değişikliği : Belirtileri şiddetlendiren aktivitelerden kaçının ve parmağınıza dinlenmesi için zaman tanıyın.

Splintleme : Etkilenen parmağı düz bir pozisyonda tutmak için splint takmak semptomların hafifletilmesine yardımcı olabilir.

İlaçlar : Steroid olmayan antiinflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) ağrı ve inflamasyonun azaltılmasına yardımcı olabilir.

Steroid Enjeksiyonları : Tendon kılıfına kortikosteroid enjeksiyonları iltihabı azaltabilir ve semptomları hafifletebilir.

Cerrahi : Şiddetli vakalarda veya konservatif tedavilerin rahatlama sağlamadığı durumlarda ameliyat gerekli olabilir. Prosedür, tendonun daha düzgün hareket etmesini sağlamak için etkilenen tendonun kılıfının serbest bırakılmasını içerir. Bu işlem lokal anestezi altında yaklaşık 1 cm lik bir kesiden klinik ortamında da yapılabilmektedir. Hastalar aynı gün normal günlük rutinine dönebilmektedir.